Länkstig Hem Patienter och anhöriga Patientguide Patientens rättigheter Patientombud Patientombud Patientombud främjar patientens rättigheter. Patientombuds uppgifter är:ge råd i frågor som gäller tillämpningen av lagen om patientens ställning och rättigheterge råd till patienten som är missnöjd med sin hälso- eller sjukvård eller bemötandetbistå med anmärkningeninformera om patientens rättigheter samtarbeta i övrigt för atta främja patientens rättigheter och se till att de tillgodoses.Patientombud tar inte ställning till medicinska beslut. Ta kontakt med patientombud Betjäning per telefon Tfn. 02 313 2399 - linje 1Mån-fre kl. 9-14Telefonen besvaras av den patientombud som är i tur. Du kan lämna ett telefonmeddelande under tjänstens öppethållningstider. Vi svarar inom två vardagar. Elektronisk kommunikation Suomi.fi-meddelandet är ett säkert sätt att sköta ärenden elektroniskt. När du skickar ett Suomi.fi-meddelande till oss välj Egentliga Finlands välfärdsområde som mottagare och Patientombud som tjänst.Blanketter, t.ex. anmärkningar, skickas från Varhas e-tjänsten. Om du behöver hjälp med e-tjänsten, kontakta dokumentförvaltningens kundtjänstnummer 02 313 2989. Användning av Suomi.fi meddelanden.pdf (pdf 151 KB) (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats) Personliga möten Om du behöver bistånd med en anmärkning kan du boka tid för ett möte. Möten är möjliga endast med tidsbeställning: Servicepunkten Monitori vid Salutorget på tisdagarna och torsdagarnaÅUCS Salo sjukhus på vardagarÅUCS Vakka-Suomi sjukhus och ÅUCS Loimaa sjukhus vid behov. Patientombuds Det enklaste sättet att nå patientombud är att skicka en kontaktförfrågan [email protected]. E-posten är inte skyddad. Patientombud Tiia AaltonenPatientombud Anu GrönvallPatientombud Päivi ParjanenPatientombud Airi SantalaPatientombud Annika VuoriLedande patientombud och socialombud Hanna Sykkö Skriv ut den här sidan